søndag 11. august 2013

Ripsgelè...

Jeg brukte gårsdagen til å plukke ripsbær av begge ripsbuskene mine, samt litt solbær.
Ca. 3,5 kg bær ble til 12 glass med ripsgelè. Nam, nam :) Det er litt stas å kunne lage hjemmelaget!
Ekstra gøy er det når enkelte familiemedlemmer får et tiggende blikk og da faller det selvfølgelig et glass eller to på dem.








I morgen begynner jeg på jobb igjen etter 3 uker ferie. Det hadde vært fint med mere fri men det er nå godt å komme i gang igjen også. Bare en ukes tid til skolen begynner igjen også.

En riktig fin söndag til dere som titter innom. Super kjekt at så mange vil være med på give away og en stor velkommen til nye følgere!!

Sommerhilsen fra Torill

4 kommentarer:

  1. Det såg veldig godt ut, lenge siden eg har leget det ja:-)

    SvarSlett
  2. Ser skjønt ut.Har bare froset mine,,,veit ikke om dem går å bruke etterpå? Jeg har mye bær i hagen ennå.Kanskje du har en god opskrift på ripsgele å dele? Lykke til på jobb i morgen.

    SvarSlett
  3. Ja dette såg godt ut.mmmmm.Flott uke tildeg.Kjærsti.

    SvarSlett
  4. Hmm kan nesten lukte geleen..og så godt som det er. Har ikke laget noe i år, graveren som var her i høst ødela begge buskene mine + solbærbusken:-/
    Men får vel kjøpe nytt..
    Fin dag til deg :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)