søndag 12. februar 2012

Bursdagsmiddag m.m.






På fredag hadde jeg bursdag og i den anledning hadde jeg et lite middagsbesøk i går av min mor og søster. Er det noen som har sett på "Cake Boss" og "Kitchen Boss" på TLC? Jeg har nå sett på en del av programmene og det er jo helt vanvittig for noen kaker Buddy Valastro lager. Noen av dem er litt for ekstrem men det er alikevel inspirerende å følge slike programmer, synes jeg. I et av "Kitchen Boss" episodene lagde Buddy "Fried Bocconcini Balls" (mozzarella baller/kuler) og til den hører "marinara sauce" for å dippe. Dette serverte jeg som en "starter" som det heter. :) Deretter var det hovedretten som var "Mozzarella and Sausage Stuffed Chicken" som smaker så utfattelig godt at jeg kan ikke annet enn å anbefale på det sterkeste at dere titter innom TLC sin side på nett og henter ned oppskriften!! Kort fortalt så lager du en lomme på den tykke delen av kyllingfileten som stappes med mozzarella, chorizo pølse, løk og den spesielle breadcrumb blandingen og deretter koker kyllingfiletene i en hvitvinsmarinade i ovnen. Høres ikke det godt ut??
Til kaffekoppen hadde jeg laget en super god "Devils food cake" som du kan finne oppskriften på om du går inn på "passion4baking" sin blogg. Dette var ingen vanlig sjokolade kake som slenges sammen i en fei. Det var en nøysom prosess, spesielt når jeg skulle lage den sinnsyk gode frostingen, men det var absolutt verdt det. Det var en luksus sjokolade kake! :)

De nydelige rosene fikk jeg av min mann bl.a og mange andre flotte gaver av både min mor og søster. :)

I dag er det morsdag og i den anledning vil jeg ønske alle dere mødre der ute en riktig flott dag!!

Klem fra Torill

3 kommentarer:

  1. ååå .. sikle .. sikle .. hihi .. så jo bare så godt ut da ..

    Bruker også å se litt på cake-/kitchenboss når jeg kommer over en episode. Til og med Miniprinsessa liker å se på cakeboss :o)

    Gratulerer med dagen som var og morsdagen i dag .. ha en super dag .. stor klem :o)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med overstått dag
    og morsdag i dag :))
    Den kaka så så godt ut.
    Nydelige roser.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Hei sann :) dette så da veldig godt ut da:) Gratulerer med bursdagen som var. Her hadde vi en deilig helg. På søndag var barn og barnebarn her og vi kosa oss masse. Ingen ting er så godt når små barnehender holder godt rundt halsen og gir mormor goklemmer. :)
    Enda en ny uke...så heldige vi er...helt blank og ny... gleder meg til å ta fatt på dagene..Ha det godt. Klem Merethe

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)