søndag 26. februar 2012

Blomster glede...



Jeg var en tur på plantasjen i går og kjøpte meg denne fine rosa Hortensia. Jeg spurte damen som jobbet der om jeg kunne ha den inne nå og så plante den ut til våren...Men nei dette er en "inne" Hortensia. Hmm, jeg visste ikke at det finne både inne og ute Hortensia. Synes det er rart at det da ikke står på plakaten at den kun kan bo inne for oss som ikke har greie på sånt. Det var bare helt tilfeldig at jeg spurte.
Jaja, blomsten pynter veldig opp her hos meg og det var det som var hensikten med å kjøpe, men jeg skjønner jeg har veldig mye å lære når det gjelder blomster. Jeg kjøpte en Hortensia i fjor sommer som jeg plantet i en stor krukke på trappen ute. Ikke vet jeg om dette er en ute eller inne type?! Men den blomstrert fint til langt på høst/tidlig vinter. Når blomstene visnet så klippet vi dem av (fant det på en nettside)....men så kunne damen på plantasjen fortelle at den IKKE skal klippes. Sukk, så nå er det ikke sikkert at den kommer igjen. :( Kan visst ikke stole på det vi finner på nett heller.
Noen Hortensia experter på området der ute som kan gi meg et råd?

Ellers har det vært en "vårlig" dag i Bergen i dag og jeg har fått ryddet i skuffer og skap. Godt med alt som er gjort. :)

En fin fin søndagskveld ønskes dere!

Torill


1 kommentar:

  1. Hei på deg :) de to øverste bildene er blomsterbilder. Det siste er vingen på en flue.. i regnbuens farger. :) jeg har heller ikke så stor greie på Hortensia..men stikker du innom hagegal som det er link til på bloggen min er det bare å spørre der og du får som regel kjapt svar :) der har jeg lært masse om hageplanter,frø osv. Ønsker deg en kjempefin uke. Klem Merethe

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)