søndag 1. januar 2012

Torill prøver seg på noe nytt...



Først vil jeg si tusen takk til alle bloggvenner som har fulgt bloggen min i året som har gått. Takk for kommentarer og hilsener! :) Jeg ønsker dere alle et riktig GODT NYTTÅR!!

Min kjære mor har bursdag 3.juledag og i den forbindelse bakte jeg henne en kake. Det er ikke første gang jeg har bakt kake altså, MEN det er første gang jeg har brukt fondant og det synes jeg var litt spennende. :) Jeg har lenge følgt bloggen til "passion for baking" og fått mange gode idèer og oppskrifter. Så til jul fikk jeg den nye boken " Love, Manuela" av min søster og da ble jeg inspirert til å bake noe nytt. :) Selve kakebunnen er vanlig sukkerbunn og mellom lagene hadde jeg romkrem og bringebær, så dekket jeg kaken med et lag frosting før jeg kledde kaken med fondant. Jeg lagde blomstene og hjerte av fondant også. :) Jeg synes det ble et ganske vellykket resultat.
Nå var denne kaken "egen komponert" men jeg gleder meg til å lage både kaker og cup cakes fra boken til Manuela. Det er noen bursdager fremover så jeg får øvd meg mere, hehe.

Nyttårs klem fra Torill

2 kommentarer:

  1. Heisann... ja da er det januar gitt :) Så søt en kake du har laget til din mor. Slikt har jeg aldri prøvd meg på.. Ønsker deg en flott uke i begynnelsen på det nye året. Klem Merethe

    SvarSlett
  2. Hei ååå,slik en flott kake.Morro å prøve noe nytt.Høres spennende ut med ny kakebok også.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)