søndag 6. mars 2011

Undulatunger...







Her i huset har "dyreflokken" økt med 5 undulatunger siden sist. I utgangspunktet har jeg 5 voksne undulater fordelt på to bur. Jeg satt opp rugekasse til det ene paret og det gikk ikke lenge før det kom 5 søte små egg. Etter ca 18 dager klekket det første egget og da kom ungene på løpende bånd, hehe. Nå er det 7 uker siden den eldste ble født og ungene er klar for nye hjem. Så dersom du bor i Bergensområdet og kan gi en tippelipp eller to et godt hjem så er det bare til å ta kontakt.
Det er utrolig hvor fort disse fuglene har vokst. Som dere ser på det første bilde er ungene litt over en uke og den minste bare et par dager gml. Det andre bilde er tatt ca 1 uke senere og dere kan se hvor de har vokst og begynt å få mye mer dun. De siste bildene ble tatt nå i uken. Er de ikke nydelige? Det ble 3 grå, en turkisblå og en turkisgrønn.
Ønsker alle en fin fastelavens søndag! Nå skal jeg piske krem, hehe. :)

Hilsen Torill

6 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Det er litt moro med slike utfordringer...synes nå jeg da:)

    Du verden for noen søte små...*sukk* og slike flotte undulater. Vi hadde en undulat en gang som het Emma, men nå går det ikke med fugler når det kryr av katter i stua:)

    Ønsker deg en flott uke, og lykke til med de små:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Hei Torill :) så at du hadde vært innom bloggen min. Så koselig. Og takk for hyggelig hilsen.
    Du er hjertelig velkommen til å bli med på Gi BORT`n min.
    Klem Merethe

    SvarSlett
  3. Heisan Torill.
    Så koselig at du stakk innom hos meg.
    Så nydelige undulater du har.
    Og spennende med slike små.
    Heldig du er som kan ha slike i hus.
    Kan ikke ha sånt i hus reagerer så på støvet.
    Måtte gi min i fra meg,men må si jeg savner han.
    Ha en fin tirsdag.

    SvarSlett
  4. Hei Torill :)
    Å, du verden! – helledussan så små de er ღ ….og jeg skulle gjerne ha hatt en, men bor nok alt for langt unna, og så er det mannen i huset da :) tror han syns det er nok med en liten hund :)) – selv om jeg gjerne ønsker meg både katter, fugler og fisker ღ Kjempesøte valentins kake hjerter du har laget – falt pladask for den lyse rosa fargen. Takk for tips, tror jeg skal prøve meg på slike neste gang :) Må bare spørre: hvordan fikk du til den rosa fargen?

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og uke… Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Heisann:)
    Ja, Eva er virkelig en tusenkunstner når det kommer til kaker:) skulle ønske jeg hadde bakegenet, men det ble nok ikke meg til del *sukk*

    Ønsker deg en flott lørdagskveld og en finfin søndag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Ååååh *smelte* jeg er så gla di undulater og har hatt slike siden jeg var liten :) For tiden har jeg en sjarmerendes han undulat som lyder navnet Pondus (også kalt "kulo" fordi han er så god og rund) hee hee.
    Jeg er ute etter en mørk grønn undulat *hint hint*

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)