torsdag 1. april 2010

Påskekylling....?


Nei, dette er ikke en påskekylling men min skjønne nymfeparakitt "Clementin". Jeg synes det passet å vise henne frem siden det er så mye fugler i form av enten påskehøner/kyllinger og det er vår i luften og koselig kvitring utenfor.

Som de fleste av mine dyr er Clementin kommet til oss via omplassering (dyrebeskyttelsen). Jeg var selv med på "redningsaksjonen" da meldingen om at det var flere fugler innestengt i en leilighet og eier som ikke var mentalt frisk hadde havnet på "sykehus". Fuglene hadde vært alene lenge og det var et trist syn som møtte oss. To døde undulater lå på bunnen, tomme mat/vann skåler og de 3 stakkers fuglene som levde var så tynne at brystbeinet stakk ut.

Nå forteller jeg ikke dette for at dere som leser dette skal bli trist....jeg ville bare fortelle Clementin sin historie og det ble selvfølgelig "happy ending" når hun fikk hjem hos meg og de andre to fuglene fikk hjem sammen hos noen andre.

Ha en fortsatt koselig påskeferie!

Hilsen Torill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen! :)